snow

Ett år sedan

Det blev inte innan eller efter skolan. Det blev inte ens imorgon.

"Gud, tack för allt du har gett oss. Vi vill tacka dig för att vi har fått ha en fin konfirmandtid tillsammans. Tack för att vi har fått lära känna varandra och låt oss minnas den här tiden med glädje. Vi ber dig att bevara oss alla i glada och ljusa dagar. Men också när vi har bekymmer och sorg. Vi ber för våra familjer".

Den 26:a april 2008 var en stor dag för mig. Det var då jag blev konfirmerad. Ett helt år sedan. Jag var så nervös när vi gick in i kyrkan. Jag har aldrig varit så nervös förr. Det var denna bön som läste upp. Men det gick bra :-). Efteråt kändes en så skön känsla att jag hade klarat det. Det känns så nära på ett sätt men ändå så långt bort. Det har hänt en hel del sedan jag gick innan för den där kyrkporten klädd i en kåpa. Men det känns bra att vara konfirmerad!

Nu ska jag kolla på "Söndags party med Filip och Fredrik".

God natt till dig som ska slå dig till ro och trevlig kväll till dig som ska vara uppe ett tag till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0