snow

Ett år sedan

Hej igen!

Nu har jag städat. Idag händer inte så mycket. Till skillnad för vad som hände för exakt ett år sedan :-)

Det var torsdag...
På onsdagen hade en kompis till mig frågat om jag ville följa med på en hockeymatch som skulle ske imorgon. Ja, tänkte jag. Varför inte? Jag hade ingen koll på att Rögle skulle kunna ta sig till Elitserien, att det var en jätteviktig match. Föresten, Eliteserien? Vad var det tänkte jag. En av dessa serier som inte säger mig särskilt mycket. Många blev förvånade att jag hade fått biljett. Vissa hade åkt ner till Malmö bara för att få tag i en biljett. Jag fick den bara så där! Jag följde med i alla fall. Jag cyklade dit, där var hur mycket folk som helst utanför ishallen. Jag trängde mig så att jag kom fram till mina kompisar. Sen släpptes alla in. Vi ställde oss, stod och väntade, blev intryckta så att vi stod ganska tätt. Ännu mer ihop tryckta tills det var så trångt att man inte kunde klappa med händerna eller ta upp mobilen ur byxfickan. Sen började matchen. Jag minns inte så mycket från själva matchen. Jo, att det var trångt och att jag tänkte att sen när jag tänker tillbaka på den här stunden så kommer jag inte minnas att det var så här trångt utan bara tänka på "allt roligt som händer". Sen blev det mål... och jag såg inte en enda gång att det blev det. Men alla andra skrek så då gjorde jag det med :-). Sen i slutet var det jättespännande. Mina kompisar sa till mig att Rögle och Leksand (som spelade någon annan stanns i Sverige) var tvunga till att vinna annars hade Rögle inte gått upp. I slutminuterna gjorde Leksand och Rögle mål och sen var det konstaterat att Rögle hade gått från Allsvenskan till Elitserien den 10 april 2008. Sen sprang alla ut på isen och gick runt där och skrek! Efteråt har jag förstått att detta var en väldigt stor match och vi har pratat om den väääldigt mycket. Men vi borde kanske sluta snart...

Kommentarer
Postat av: Maja

åhh, den matchen är den bästa !!! kommer aldrig glömma den ;P<3

2009-04-10 @ 15:47:23
URL: http://lindstromaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0