snow

Ikväll känns det nästan som...

Ikväll känns det nästan som en riktigt sommarkväll. Grannen är ute och plockar ihop leksakerna som ligger här och var i trädgården, en annan planterar blommor och uterums dörren står vidöppen. Men det här med sommaren tillhör också begäran. Jag går och suktar efter sommaren. Jag älskar sommaren, det gör jag. Men alla problem försvinner ju inte. Men när det är grått och kallt ute så tror jag ju det. "När det  blir sommar så kommer allt att kännas bra". Sommaren bjuder ofta på ett underbar väder men man måste kunna njuta av alla årstider. För alla stunder som sätter en guldkant på livet händer inte på sommaren.

Jag måste lära att inte lura mig själv alltid. För sommaren kommer alltid tillbaka och det går inte att tänka alltid att "allt blir bra på sommaren". Men bara för att livet inte blir perfekt på sommaren så kan ju ändå vädret pigga upp. Jag njuter varje dag av att det är så himla fint väder. Och det gör mig verkligen glad :-)

Nu ska jag se vad som går TV:en. Vi hörs imorgon. Antingen innan eller efter skolan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0