snow

Näst sista dagen...

En kompis till mig har sagt "att man ska leva dagen som om det vore den näst sista". Det var bra sagt. För den sista dagen ska man ta farväl till alla som man känner. Men vad skulle jag göra om det vore min näst sista dag? Det som dyker upp i huvdet är Liseberg. Jag längtar dit. Att få skrika av glädje och känna kittlet i magen. Det är jag sugen på. Om jag ska vara ärlig så tänker jag på Medelpass på Friskis också. Det var så skönt och så fritt på något underligt vis.

För visst vore det bra att tänka att detta vore min näst sista dag. Men skulle jag få så mycket praktiska saker gjorda? Knappast. Jag skulle lägga massa sakerna åt sidan och hur skulle det då gå? Nej, lite realistisk måste jag vara. Usch, där utmanade jag ödet igen. Fy, jag ogillar verkligen det. TÄNK om jag är död om två dagar? Usch!! Det vill jag inte. Jag har ju så mycket att se framemot. Grannfejden på trean ikväll, tyskalektion imorgon och nationellt prov på tisdag. Vilket positiv inställning jag har! Haha... Nej, men jag känner inte för att dö!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0