snow

Smälter i solen och kokar pasta

Det känns som en riktig sommardag! Solen strålar, häcken börjar snart blomma och Annie ler :-)
Nu har jag legat på altanen en stund men gick för en stund sedan in för att koka pasta. Jag och matlagning går inte så bra ihop. Koka pasta föresten? Hur gör man? Haha, kanske som nudlar.. fast brukar man inte ha salt och olja i grytan när man kokar pasta? Aja, det brukar alltid lösa sig och det gör det förhoppningsvis idag med!

Men tänk sen när jag flyttar hemifrån om några år. Ska jag leva på nudlar sex gånger i veckan då? Varje lördag kan jag ju unna mig att äta ute ;-). Fast jädrans vad dyrt att äta ute en gång i veckan.. Eller, nej. Om jag äter nudlar för en tia om dagen så går det jämnt ut.

Det ser ut att funka. Jag har hällt i pastan i kastrullen, bränt mig på magen av det heta vattnet och kryddade med lite salt också. Äsch, hur svårt kan det vara?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0