snow

En extra hand

Hejsan!

Hoppas att allt är bra med dig ikväll. Idag har jag varit i skolan. Fick reda på morgonen att jag skulle ha diskusion på eftermiddagen. Det menas med att man ska läsa på till ett arbete som man redan gjort också samlas en grupp elever som diskuterar ämnet. I detta fall Asiens religioner. Jag suckade verkligen när jag fick höra att jag skulle ha den här diskusionen i eftermiddag. Jag var inte alls sugen på det! Du känner kanske till mina beklagningar på detta arbete. Men jag gick runt på skolan vid halv tre tiden för att leta upp vart den skulle hållas och det tog en stund, så jag blev lite sen. I vilket fall: diskusionen gick bra och vi fick alla en syl i vädret eftersom vi bara var fyra elever.

Det är mycket mer intressant att prata fritt än när man måste räcka upp handen hela tiden och knappt bli hörd. En hinduism och buddism tror ju att man återföds efter döden. Det tror inte kristna. När man är död så går man antingen till himlen eller helvetet. Tänk, att återfödas hela tiden. Som att livet är en sluten cirkel som aldrig tar slut (om man inte blir upplyst och kommer till Nirvana). Sen det här med Gud. Jag vill tro på Honom, tror jag. För det måste kännas skönt att ha en extra person i familjen. En som man kan luta sig vid när vinden blåser hårt eller som man kan dela det roliga med.

Jag var ute och sprang när jag kom hem. Jag kollade ner på marken och den rörde sig. Det kryllade av myror. Skitmånga och jätteäckligt. Så det var inte som att jag hade druckit något olämpligt.

Nu ska jag sätta mig till rätta, har ont i svanskotan eftersom jag sitter på golvet på mitt rum. Sen ska jag läsa lite bloggar :-) Vi hörs imorgon

Kommentarer
Postat av: Kusin vitamin

Japp vi hörs i morgon!!!:):);)

2009-04-20 @ 19:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0