snow

Majblomman 2009

Nu har "Majblomman" börjat säljas igen. I år är den rosa och röd. Ganska snygg faktiskt. Fast på 80 talet var den kombinationen förbjuden. (Det vet ju jag som levde då :-)) Även om jag inte idag tycker att rosa och rött passar särskilt bra ihop.. I varje fall så köpte jag en liten blomma idag. 



Men den gör lite ont när man har den på tröjan. Den där nålen sticker i armen när man råkar nudda vid den. Jag försökte innan ta ett kort på min. Men fy vad min kamera suger ibland. Åå, så tråkigt är det! Jag skulle vilja ha en systemkamera. Så att jag kan ta fina bilder på både nära och långt avstånd. Fast nu kommer jag till det där med begär igen. Om jag väl hade haft en systemkamera så hade ju hela livet lekt. Eller inte. Jag tror att jag hade uppskatta att ha en och använda den flitigt. Men jag skulle ju inte bli ett dugg lyckligare. Bara fattigare. För vad kostar egentligen en sådan? Om den ska vara bra så får jag nog betala 5000 kr. Om den ska vara riktigt bra så måste jag hosta upp (blir lättast så) det dubbla. Så nej. Hej och goodbye fina kamera. Dig får jag köpa när jag är rik som ett troll och sitter i mitt glassiga hus på Hawaii och är olycklig :-)

Eller så skiter jag i att köpa den...!


Kommentarer
Postat av: Emma

nice resonemang ;D

2009-04-23 @ 16:18:33
URL: http://emmaakessons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0