snow

Andra dagen

Nu kommer jag fortsätta räkna så här tills jag tar studenten Tredje dagen... Trehundrasjugofemte dagen.... sjuhundrafjärde dagen.

Jag sitter och skrattar åt Malins förklaring på sina första dagar.

Nu är det helg. Jag är helt slut. Känns som jag gått i skolan i några veckor nu, på ett sätt. Om jag vänder på det så känns allt fortfarande så nytt. Undrar om jag någon gång kommer känna mig hemma, så som jag märker att alla tvåor och treor gör.

Längtar till då jag inte är minst och när allt inte är nytt. Jag tröstar mig med att de flesta ettor känner så här, mer eller mindre. Det är först nu jag märker hur jag saknar alla "gamla" kompisar, alla lärare, vår fina skolmiljö och vår sjukt goda mat.

Stod kycklingssoppa idag på matsedlen. Jag hade samma kycklingssoppa, som serverades på min gamla skola, i huvudet. Mycket färg och mycket smak och nybakat bröd. Här möts man av lite vatten med kokta morötter. Ojojoj, vad bra jag hade det :-). Det är först när man inte har det som kan förstår hur bra man det var.

Detta blir säkert bra :-) ska bara smälta allt nu! Puss på dig och trevlig helg :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0