snow

"På egen risk"

Min sista dag på Dagis är slut. Så himla goa ungar som jag gärna skulle ha stannat hos ett tag till!

Men det får jag ju inte. Imorgon är det skola som gäller och nu är det bara två veckor kvar, sen är det jullov! Hjälp vad tiden springer iväg. TVÅ VECKOR bara..!

Just nu sitter jag framför datorn och skriver med båda händerna. Fast egentligen borde jag bara skriva med en hand och hålla den andra för näsan. HÄR LUKTAR AVLOPP i hela huset (förutom i mitt rum för jag har haft dörren stängd hela dagen ;-)). Vi håller på att renovera... Den här gången är det toaletternas tur. Vi har två toaletter. En på varje våning och just nu är det ett stort hål i golvet på den toaletten som är där uppe (och ett stort hål i taket på den här nere).

Det är bara den här nere som är i funktion just nu. Den andra har varken en toastol eller handfat (och inget golv heller för den delen). Mamma skulle gå in på toaletten (på ovanvåningen) igår av ren vana. Hon tar ett stort steg in och trillar rakt ner bland alla spik och sågspån. När jag kom hem från dansen satt hon på toastolen (här nere) och sa att hon hade trillat på toaletten där uppe.

Jag kollade upp i taket på det stora hålet och tänkte "nämen shit, har hon trillat genom hålet och ramlat rakt ner på toastolen". Men som tur så hade hon inte det. Just nu går hon som en liten .. mört.. haha. Jag kommer inte på något djur som haltar. Usch, min lilla mamma!



Nu har jag tejpat upp en stor lapp på handtaget på toaletten där det står "på egen risk" så att den här olyckan inte inträffar en gång till! Och nu är jag kissnödig. En rörmokare är här just nu och fixar med... rören! Så toaletterna är upptagna. Puuh, jag får väl göra ett besök hos grannen eller nått.

Om en stund ska jag iväg och träna med Maja. Vi har inte bestämt oss för om det blir gymmet eller badhuset än.. Bara vi inte ska vara utomhus så är jag nöjd. Det är ju skitkallt, minusgrader!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha... oj... förlåt att jag skrattar...

2009-12-03 @ 17:50:51
URL: http://wwwmalinmansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0