snow

År 2009 sjunger på sista refrängen

Jag hade tänkt mig en liten sammanfattning av året som gått. Det bästa, det sämsta o.s.v. Det kan väl vara lite roligt!? Jag anser mig själv att vara en människa med ett inte allt för bra minne, därför kan det här bli ganska svårt. Att komma ihåg alla händelser och stunder är inte så lätt. Men jag ska göra mitt yttersta!

Året börjar med att jag och Maja skålar in 2009 tillsammans.

Årets bästa är heeelt omöjligt att säga. Jag har verkligen tänkt som en krokodil men kan inte bestämma mig. Jag väger det ena efter det andra men kommer ingen vart. Så årets bästaste får väntas med.

Årets sämsta var lätt fett när alla våra bilder från 2003 och framåt inte kom fram. Hårdisken blev sjuk och har ännu inte tillfrisknat. Vi borde kanske skriva ut något receptbelagt läkemedel till honom? (Ja, det är en han)

Årets skratt kommer jag inte på. Det kan ha varit när kompisar i klassen fick höra mitt fullständiga namn. Haha. Men av någon anledning tänker jag bara på Laila Bagge när jag säger "årets skratt". Kan det vara för att hon skrattade så högt i Idol?

Årets klädesplagg är min stickade lila tröja.

Årets blogg måste ju vara min. Jag är ju dum om jag skriver någon annans ;-). Haha.

Årets klistra-sig-fast-i-huvudet-låt
är Fairytale med Rybak

Årets lyckostund är när jag vann klockan. Den lyckan kom så plötsligt och oförväntat.

Årets upplevelse är Stockholm.

Årets jobb är ju den sanna glassfabriken.

Årets jobbigaste var den 13:e mars då vi hade engelska - läsförståelse. (Siffror fastnar och borrar sig långt in i mitt huvud, dom är omöjliga att få bort)

Årets roligaste kan ha varit när jag åkte Frittfall allra första gången, på Gröna Lund. Årets stoltaste var jag också då!

Årets klumpigaste var när jag tappade, trollade bort, gömde min mobil, fortfarande ett mysterium vart den har tagit vägen. Årets nästklumpigaste måste ha varit när jag slog min haka alldeles blå.

Årets chock var när Mamma och Pappa sa att de skulle gifta sig.

Årets färg är korallröd.

Årets person kunde ha varit typ vem som helst som gör mina dagar glada och värdefulla. Men sorry, jag måste ju säga Alexander Rybak. Haha!

Årets maträtt är tacochips. Det är ingen maträtt, jag vet, men jag hade svårt för att äta det flera veckor efteråt efter att jag, Lina och Malin hade levt på det en hel dag. Jag kan fortfarande känna smaken bara jag tänker på den dagen.  

Årets affär är Monki. Apaffären som först var en besvikelse men som sedan blev succé!

Årets film är New Moon, såklart! Jag längtar riktigt ordentligt efter att den ska komma ut på DVD.

Årets bok nu står minnet stilla.. men jag ska klura på den.. 4 dygn senare kommer jag fram till att Twilghtböckerna vinner priset "årets bok". (Jag tjuvstartade den här listan i söndags).

Årets serie
måste ju vara Ensam Mamma Söker. Håll med mig att den är såå gullig och gör en varm i hjärtat!

Årets nyårslöfte har varit att inte äta godis! Jag hade inga större förväntningar på mig själv och tänkte "jag ska försöka så länge som möjligt". Men här står jag (eller sitter kanske är mer korrekt) och ska få smaska på godis inatt! Jag har varit och handlat favoritgodis. Jag har tänkt en del på godis och bestämt mig för att bara äta det jag verkligen gillar och bara på helgen (fredagkvällen räknas också).

Undra hur länge detta kommer hålla? Om jag känner mig själv rätt så sitter jag väl här om några dagar och äter på en helt vanlig onsdag. (Det skulle inte förvåna mig). Fast det är kanske ganska smart. Att äta mitt i veckan istället för på helgen. Jag menar, då gör man ju vardagen lite festligare? SMART ANNIE! Your are a geni! Det ska jag göra! En godisdag mitt i veckan.

Året slutar med att jag och Maja slutar där vi började helt enkelt. Nytt år att välkomna, nya upplevelser att uppleva, nya berg att bestiga (om jag ändå kunde ha menat det..), nya utmaningar att klara av, nya låtar att sjunga, nytt träningskort att träna på, nya kläder att ha på sig, nya skratt att skratta och "gamla" vänner och familj att umgås med!

Tack och förlåt 2009!



Hoppas du inte får en raket i huvudet och hoppas vi ses här inne nästa år! (Mäktigt det kändes att skriva "nästa år". Det hörs ju väldigt långt bort. Men faktum är att 2010 är bara tolv timmar ifrån oss, TOLV TIMMAR, det är ju ingenting!)

GOTT NYTT ÅR!

Många kramar ANNIE Rybak :-)

Kommentarer
Postat av: Kusin vitamin

Gott nytt år Annnie!!!!:)

2009-12-31 @ 13:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0