snow

Dödsstraff

Jag är så fruktansvärt sugen på att skriva men vad ska jag skriva om? Det är inte alltid så lätt att komma på något bra ämne och jag vill ju inte bara skriva rakt ut om absolut ingenting! Det finns sååå mycket att skriva om men riktigt så personlig vill jag inte vara! :-) Vi fick fylla i en enkät idag i skolan. En som alla nior skulle svara på! Sen skulle tidingen göra en jämförelse med alla och se hur vi nior tänker, tycker och gör! Spännande ju ;)

En fråga var om jag är för eller emot dödsstraff! Man kunde svara Vet Inte så det gjorde jag ! Vi argumenterade om det för ett tag sedan. Visst, en massmördare kan ju bara gå och dö kan man tycka. Har den personen dödat en hel drös så varför ska den personen få en andra chans när den har förstört så många människors liv. Men vem ska döda honomn/henne? Den personen som dödar mördaren är ju också mördare i så fall? Eller ska det räknas som hans jobb: att döda människor?! Det är verkligen inte lätt att ta ställning till om dödsstraff är rätt eller fel. I vissa fall tycker jag att det är rätt och andra fall fel! Jag ska i alla fall inte bli mördare eller något annat hemskt, jag vill ju leva ett gott och värdefullt liv :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0