snow

Sköna lördag

Hej! Lördag. Mm, det känns bra.

Tio gick jag upp idag. Lång ifrån halv sju. Riktigt skönt. Solen visar sig. Jag hade nästan glömt bort att den existerar. Men ibland chockar den en och hoppsan, så lyser den så fint på oss.

Idag har jag ingenting på ska-göra-listan. Jag känner för att gå en runda på stan och köra moppe. Tänk, nästan ett år efter att jag har haft tillgång till moppen så tycker jag fortfarande att det är roligt att köra. Men jag fick förarbeviset i oktober/november och då är det svinkallt att köra. Då måste jag ha på sig termobyxor, vantar, vinterjacka, vinterskor o.s.v. Nu är det bara att slänga sig på moppen med "vanliga" kläder.

Nu sitter jag i min obäddade säng. En fön ligger brevid. Men jag orkar inte föna mitt nyduschade hår. Jag har inte gått utanför dörren än men ska snart ta och göra det. Kan ju alltid kolla om ett under och skett och Alexander Rybak står utanför min dörr men sitt fina leende och en blombukett i handen. Mm, den synen hade jag gillat :-). (Jag har lite svårt att släppa honom, som du märker).

Jag drömmer mig bort idag. Vill resa igen. Stockholm, Cypern eller varför inte Paris. När jag har varit på semesterar så fattar jag inte hur bra jag har det förrän jag kommer hem. Precis som om min hjärna inte fungerade när jag väl är där. Aja, nu vet jag hur bra jag hade det i Stockholm :-). Huvudsaken är ju att jag någon gång uppfattar det. Om det är på plats eller 375 timmar efter hemkomsten spelar ingen större roll.

Hoppas att du mår bra, var du än befinner dig. Jag hoppas också att solen inte går i moln idag och att detta jäkla regn som jag kan pissa på försvinner för ett tag.

Många kramar kommer här från mig :-).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0