snow

Fråga inte mig

Hej!

Idag har jag redan hunnit vara hos kusinerna, Farmor och Farfar och på stan i några minuter.

Alla männsikor är bra och dåliga på olika saker. Vissa är bra på att spela fotboll, en annan är bra på att dansa och en tredje är bra på att förklara vägen. Till den sist nämnda kategorin tillhör inte jag. Det är något som är säkert.

På väg hem från stan (jag var bion, du som är ängelholmare) frågade en dam om vägen till stationen. Det var ju inte svårt att förklara. Bara rakt fram och till höger.

Jag fortsatte att gå och när jag var vid kyrkan så stannade en flakbil och två killar i 20 års åldern frågade mig vägen till Mc Donalds. "Haaa, ni har frågat fel person" tänkte jag. Men jag försökte och jag hörde själv hur dålig min beskrivning var. De undrade om den ligger vid motorvägen. Jag tänkte att det gör det ju inte så det sa jag med. Men nu när jag tänkt efter så gör det ju faktiskt det... Jag undrar vart de hamnade, inte på Mc Donalds i alla fall.

Nu är det lördag. En ganska fin lördag, fast blåsig, tyvärr. Jag har skoskav och ett tuggummi i munnen. Jag ska tanka mobilen, bädda sängen och smsa Malin eftersom hon har lämnat spår här på bloggen :-).

Hoppas du mår fint idag !!

KRAM från Annie som knappt vet vart hon själv bor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0