snow

Dans

Jag har dansat i åtta år. Eller jag säger allid att jag har dansat i åtta år för jag har inte riktigt koll på det :-) men på ett ungefär så har jag dansat i åtta år och jag har bytt dansledare nästan lika många gånger (!!) I maj varje år har vi ett antal dansuppvisningar. Vi slår ihop ganska många dansgrupper som sedan gör en show över det hela som visas upp för kompisar, skolor och föräldrar. Jag har alltig tyckt att det har varit roligt med dessa shower men den kommande showen ser jag som något hemskt. Inte hemskt så men jag fasar lite för den.. Jag har aldrig gått och varit så orolig för en show så här lång tid innan! Även om jag tycker att detta är nog den allra bästa dansen som jag har fått dansat! :-D

Jag vet egentligen inte varför. Men jag minns förra året hur nervös jag var och det kan vara det som håller i sig. Jag minns också när den ena showen var avklarad och jag satt i parken med Lina och Malin efteråt. Jag hade fortfarande allt smink på mig. Det var en härlig vårdag i maj! :-) Att sitta där i parken och ha solen i ögonen, en glass i handen och en dockmålning i ansiktet var ganska härligt! Jag visste att jag hade klarat den ena showen men jag var ändå nervös för den andra som skulle hållas senare på kvällen. Att vara i omklädningsrummet med de andra tjejerna som är lika nervösa som jag, det är roligt! Man går runt och sminkar varandra och pratar och tar kort! Men just då, så vinner nästan nervöskänslan över den där vad-roligt-detta-är-känslan och det är lite synd !  

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vilken datum är vårshowen i år? :)

2009-03-06 @ 16:57:09
URL: http://issilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0