snow

Ett vårtecken

Hejsan denna tisdag!

Jag har varit i skolan idag och pluggat engelska. Kom inte så långt idag heller. Munnen har fått kämpa för att hålla sig stängd. Förkylningen är fortfarande kvar och jag bara hoppas på att den är så bortblåst imorgon. På tal om blåst..fy vad det blåser idag! Om det inte hade gjort det så hade det varit toppen väder. Cirka sju grader varmt, solen står på och det är helt klar himmel! Snart ryker vinterkläderna :-)

Tisdagar innebär att jag ska gå en promenad med Cindy. Det gjorde jag idag också. Tänkte ta en runda till havet. Men jag kom på att om det blåser så här mycket så får vi nog vara beredda på en flygtur. Jag tänkte att då går jag inne i skogen istället och jag blev sugen på att ta med mig Lina. När vi just kommit utanför dörren så slår jag numret, Cindy börjar hälsa på en .. främling. Jaja, tänkte jag. Han sträckte fram handen så att Cindy kunde hälsa..Precis när  Lina svarar så börjar han fråga vilken ras det är och hur gammal hon är. Konstigt nog så märkte han inte att jag pratade i telefon. Så han fortsätter prata och jag visste inte vem jag skulle lyssna på, han eller Lina. Lina säger i telefonen att det är väldigt mycket brus i bakgrunden och hon undrar vart jag är någonstanns. Jag säger att det kör massa bilar och att det är därför som det dånar. Sen sa Lina att det hördes som att någon annan var där också. Men det svarade jag inte på.

Jag kommer inte ihåg så mycket vad jag sa till Lina. Bara att jag ville ut och gå. Hahaha! Sen la jag på telefonen och kunde koncentrera mig vad jag svarade på mannens frågor. När jag och Cindy skulle gå till Lina så gick jag där och småskrattade över vad jag svarat mannen. Jag tror jag påstod att han luktade hund..! Usch, hoppas jag inte stöter på honom några fler gånger! Vi tre, jag, Cindy och Lina (så att du inte trodde det var jag och mannen) gick till ån och satte oss där på en solig bänk och bläddrade igenom H&M-katalogerna :-) Sen gick vi genom parken och kollade på djuren innan vi gick hem.

Nu när jag kom in känner jag hur det kliar i ögonen och näsan, riktigt ordentligt! Det är pollen på gång :-( Jag som nästan hade glömt att våren hade nackdelar! Aja, det är bara till att bita ihop, låta bli och gnugga ögonen och sitta inne fram tills maj :-) Haha, eller inte. Låta bli att klia kan jag ju göra men sitta inne. Vem gillar att vistas inomhus när det är underbart vårväder? Nej då, jag får ta Livostin som dämpar den rinnande näsan! Jag har i varje fall tur som inte känner av pollen hela sommarn! :-) Man får se det hela positivt!

Dagens pollenprognos 17 mars

2009

Aktuellt läge:
Låga halter av al- och hasselpollen har uppmätts.

Prognos för perioden tis 17 - ons 18 mars 2009:
Vi väntar måttliga till höga halter av alpollen samt måttliga halter av hasselpollen.
Lokalt kan även låga halter av alm- och videpollen förekomma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0