snow

Ingen slår Måns

Hej!

Vilken Final. Jag tyckte att det var många som var bra men bäst är Måns. Han gör ett framträdande med skitbra sång och dans. Han är självsäker och otroligt charmig och låten är riktigt bra. Om jag har fallit för honom? Ja, så kan man också uttrycka det :-) Jag tycker verkligen att han var värd att vinna. Och jag trodde också att han hade chans att göra det. Juryen tyckte om honom men inte svenska folket. Jag blev riktigt chockad när jag fick se att han bara fick 48 poäng av oss. Han var värd så mycket mer!

Jaha, tänkte jag. Vem ska nu ta hem det här? Sarah hade redan "åkt ut". Alcazar hade jag helst sett som vinnare i så fall. Vilken energi och vad proffsiga de är. Men de åkte också ut ganska snabbt. Bara det inte är Caroline Af Uggla, tänkte jag. Då hade jag ... dött! Haha. Hon är jätteduktig och står för sitt lixom. Men skulle vi komma till Mosva med den låten?Nej, det kände jag inte för. EMD var duktiga med sina pinnar och hattar. Men deras låt var inte jättebra. Inte jättedålig heller men nej. Snygga är hela högen men nej. Jag vet inte, men den låten föll inte mig i smaken. Jag kan nästan jämföra den med hur jag kände när BWO var med för något år sedan, med låten "Tempel of Love". En jättebra grupp men låten var svag. 

Operan då? Jo, visst hon är nog känd över stora delar av världen. Hon kan säkert gå långt. Något annorlunda som Sverige inte brukar bjuda på. Men jag ser Sveriges tävling som den viktigaste. Den som vinner här hemma är vinnaren. Och vinnaren för mig är Måns :-) Men vi får hoppas att Sverige tar hem hela skiten och lycka till säger jag till Malena :-) och låten La Voix... eller åt det hållet i alla fall. 

Men vem har vi eller snarare jag saknat mest i Melodifestivalen 2009? BJÖRN GUSTAFSSON SÅKLART ;-) En sprallegubbe som min mormor hade uttryckt det! Han är ju så skön. Han kunde väl ha kommit och överraskat oss alla i Globen. Bara dykt upp :-D. Jag vet i alla fall en som han hade fått att le :-)

Men som Petra sa: tack och förlåt! 

 

Kommentarer
Postat av: Yasmin

Hahaha låten som vann är jättedålig, men själva finalen i globen var underhållande (:

2009-03-14 @ 23:01:48
URL: http://yasseh.blogg.se/
Postat av: Lina

måns låt var mkt svagare än EMDs, måns lät nästan likadan som den andra, caramia, fast annan text.

2009-03-15 @ 20:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0