snow

Lyxfällan

Jag har alltid skämtat om att mitt mål i livet är att komma med i Se&Hör. En sak som jag här och nu hoppas att jag aldrig kommer med i är "Lyxfällan". För den delen så är jag inte ett dugg orolig heller men jag kollade igår på det och känner bara tack och lov för att jag har fått denna förståelse för pengar.

Det handlade om en tjej i 20-25 års åldern som inte såg pengarnas värde. Att hon skulle ta en taxi för 120-150 kr för att slippa gå i 5-10 minuter det var väl ingenting. Eller att shoppa kläder som hon egentligen inte behövde för 20 000 kr på en dag det var inte heller någonting!

Det är väl klart att man ska unna sig saker och kosta på sig lite då och då. Men en kappa för 9000 kr, ska man köpa den bara för att den kostade 25 000 kr när det var ordinare pris?

TACK för att jag förstår ! Vem ska jag tacka? Gud? Nej, jag tackar mamma och pappa :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0