snow

Malmö!



Hejsan! Nu har jag kommit hem efter en rolig dag i Malmö med Mamma! Vi hoppade på tåget klockan 8.45 i morse och kom hem vid 16.30 i eftermiddags. Nu har jag varit hemma någon timme och är jättetrött i benen. Den tär på en att shoppa må jag lova :-). När vi stod där på perrongen så kom en fram springandes till oss och frågade om vi hade en tändare. Sen när vi hade svarat nej så fortsatte hon att fråga alla som stod där. Hon var jättevimmsig och var nog verkligen beroende av att röka.. Usch. Det är något jag aldrig ska göra! Fy. Tänk att vara så beroende av något så farligt. Sen när jag såg henne igen så stod hon där med en cigarett mellan fingrarna. Sen när vi satte oss på tåget så började spela ett spel som jag hittade igår på min mobil. Hoppas jag inte blir spelberoende :-). Jag var verkligen mitt inne i spelet och märkte inte vad som hände runt omkring mig. Men jag tänkte faktiskt på en sak: att alla är i sin egna bubbla på tåget. Den ena sitter och läser, den andra löser korsord, den tredje lyssnar på hög musik så att alla som inte vill höra den musiken får stå ut, en annan sitter och jobbar vid en dator, någon sitter och håller i kopplet till hunden som ligger på golvet och någon sitter och smeter in brunkräm i sitt ansikte.

Jag tänkte precis skriva att jag inte alls har varit åksjuk idag. Men nu när jag sitter här så känner jag hur hela huvudet snurrar. Det känns som att jag fortfarande är på tåget! Vi kom fram till slut i alla fall :-). Direkt när vi hoppade av tåget så märkte man att det var en storstad. Det var hur mycket folk som helst på stationen. Alla sprang fram och tillbaka kändes det som.



Sen så kom vi till detta härliga cykelställ. Eller jag parkeringsplats av cyklar! Någon som känner för att ställa sin cykel här? Det gör i varje fall inte jag :-).



Sen såg jag den här mäktiga kyrkan som inte var ett dugg rolig att se när man såg den på bild. Den var i alla fall väldigt stor!


Vi hittade direkt till gå gatan! och  Zara butiken där vi gick in strax efter tio och gick ut där ifrån halv ett..! Vi röjde hela affären ska du veta! :-) Det var två stora våningar med damkläder och varje våning tippar jag var på 300 kvadrat! Sen fanns det en våning med barnkläder och den fjärde våningen var med herrkläder. Men vi var aldrig där uppe och kollade!







Jag testade och testade och till sist hade jag ett helt berg med kläder i min famn eftersom jag inte sollade bort efter hand :-) och dessa skyltar som man tar med sig in i provrummet som visar hur  många plagg man tar med sig fanns nog inte i en högre siffra än fem ;-).. som jag fick två stycken!


Jag tog en del kort på det som jag testade ! Här en sommarklänning och en vit kofta!



Detta är en sån där heldress som är superinne nu!



Dessa jeansen hade en stor fläck på ena benet! SYND! Annars hade jag köpt dem, 199 kr!



En skjorta i härliga sommarfärger!


 

En klänning som jag gillade men den var i det där sladdriga materialet, viskos tror jag det heter!




Det blir lätt en hög med massa kläder!




Nu i efterhand så gillade jag den här jeansjackan. Men när jag hade den på mig så kändes det sådär.



När vi kom ut från Zara så gick vi och åt på Donken. Jag gillar inte att säga det men jag vet inte hur man stavar det riktiga namnet ;-). Även om det är måndag så var det ändå ganska mycket folk ute. Visst, det är en storstad men hemma tycker man att det alltid är så glest med folk på måndagar. Där var många i min ålder och nästan alla var killar, lyckligtvis ;-)
När vi hade ätit gick vi vidare och var inne i en gallerian "Hansa". En stor galleria med tre eller fyra våningar! Det här var en av gångarna mellan gallerian. Långt där borta kan du se den där mäktiga kyrkan !

Det fanns en hel Thomas Sabo butik! Det tyckte jag var fett. Annars brukar det vara ett skåp som pryds av hans smycken men detta var en hel butik! :-). Jag tänkte fota den när vi skulle hem och gå in där men vi kom aldig där utanför igen.
Vi kikade i alla fall i skyltfönstret och där fanns smycken som inte finns här hemma..!



Här ser man att spåren tar slut..!



Oj, vad litet Ängelholm känns jämfört med Malmö! Det är inte alls den här storstads känslan här hemma. Och det måste jag säga att jag tycker är riktigt skönt. Det är skitroligt att vara i en storstad men så skönt det är att bo i e mindre stad!

Nu ska jag ut en sväng. Det har regnat i Malmö och på tåget hem blev jag rätt paff när jag såg att det var solsken här hemma. Nu ska jag ut en sväng! Sen ska jag kolla på "Familjen Annorlunda". Vi hörs imorgon kära du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0