snow

Hejsan tisdag!

Hejsan tisdag!

Jag har varit lite osäker om det är tisdag eller onsdag idag. Eller var det kanske måndag? Men jag har kommit fram till att det är tisdag :-). I skolan har jag jobbat bra och då är det alltid mycket roligare att komma hem! Så känner i alla fall jag. Tyska jobbade jag på förmiddagen och sen blev det engelska för hela slanten. Nu har jag kommit hem efter en runda med Cindy. Tisdagar är min hund-dag :-)

Igår när jag var ute med Cindy (i trägården) så såg jag att våra grannar skulle köra iväg (med bilen och komma utanför vårt hus). Jag kallade in Cindy och sa till henne att hon skulle stanna brevid mig. När bilen kom utanför oss så sprang hon allt vad hon kunde efter den och jag skrek
-CINDY!
Men Cindy hade bara denna bil i sikte och vad är inte roligare än att åka bil? :-)
Grannarna stannade tack och lov och Cindy ställde sig framför bilen. Jag tog upp henne och var arg som ett..moln (ett riktigt svart moln), tackade grannarna för att de stannat och gick sen in med Cindy. Vilken hund va? Men jag tror jag vet varför hon sprang. Innan hon ska få göra någonting (som till exempel åka bil eller få en godisbit) så säger vi stanna..och sedan varsågod. Därför väntade hon väl bara på ett varsågod den här men hade inte tålamod till att utan sprang iväg redan vid stanna. Ja, inte vet jag. Men kan ju vara så :-)

Lina och Maja (får jag säga att ni heter det?) gick idag och pratade ganska högt på rasten. Plötsligt får de syn på en röglespelare och upplyser mig om att vi snart kommer möta en sådan (ha-ha). Jag säger till dem att de inte ska larva sig när han går förbi eftersom jag tycker det hade varit pinsamt. Självklart beter de sig.. Helt tysta blev vi alla tre, han går förbi och alla får ögonkontakt med honom. Hahahahaha! Fy, det där måste ha sett roligt ut. Från att ha pratat och stojat till att gå där fint och tyst och glo! Eller jag vet inte om Maja och Lina glodde men jag gjorde det :-) och det var en fröjd för ögat kan jag tala om :-)

En annan sak som också har hänt idag.. Vi gick till Ica (Malin skulle köpa ett äpple). Jag, Lina och Maja hänger på och när vi kommer till kassan så säger jag att det är kanske lite konstigt om vi alla fyra ska stå där och trängas bara för att vi ska ha ett äpple? Ja, det tycker Lina och Maja också.. Så vi ställde oss utanför Ica (där ett café finns) och står där och talar om för varandra vad som ser gott ut. Ååh, vi står där och drömmer oss bort om den ena bakelsen efter den andra. Sen så frågar expiditen (heter det så även om man jobbar på ett café?) om vi vill ha hjälp. Jag visste inte vad jag skulle svara men sa
- Nej, vi äter bara med ögonen :-)
Hahha, hon log och sen kom Malin, så vi gick tillbaka till skolan.

Oj, det här var visst en lång dag.. Eller så har jag berättat den ovanligt detaljerad! Nu ska jag leta upp en mobil på Internet som jag ska köpa. Känner mig inte riktigt hel när jag inte kan känna en sten i fickan..!

Kommentarer
Postat av: Lina

du har ju redan nämnt mitt namn ett antal gånger tidigare så^^ o förresten så blev jag in så jättestel, jag kollade utan att glo jättemkt o o så skrattade/log jag, eftersom ni hade sagt något kul innan typ.

2009-03-10 @ 17:59:58
Postat av: Maja

haha, jag glodde också ganska mycket och jag håller med dig om att de var en fröjd för ögat mitt, en stor fröjd om jag får säga det ;)

2009-03-10 @ 18:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0