snow

En bra dag!

Hej!

Jag har varit på en väldigt konstigt humör idag. Jag tror man kan kalla det glad. Nu när jag tänker efter så är det nog för att en spänning är borta. Jag är fri eftersom..

Idag har jag haft det sista nationella provet i nian, på denna skola, i detta randiga klassrum och vid denna lilla bänk. Provet kändes helt ok. Om jag hade kunnat så här mycket på det engelska provet hade jag varit överlycklig. Jag menar verkligen det, fullständigt överlycklig. Jag hade kunnat leva på det i en vecka! Men när det kommer till matten, M-A-T-T-E-N så har jag så höga krav på mig själv. Om jag inte klarar alla uppgifter så är jag inte nöjd. Om jag inte har rätt svar eller uträkning så duger inte det. Jag borde inte ha så höga krav... Det är bara jobbigt..

Det som är allra jobbigast just nu i skolan är att det känns som att jag aldrig blir klar med allt. Jag försöker koncentrera mig men med den ljudnivån som råder i "min" skola så är det näst intill omöjligt. Men jag vill verkligen för då känner jag en så skön känsla när jag kommer hem. "Idag har jag pluggat så bra i skolan så jag behöver inte jobba här hemma". Det är inte så ofta som jag pluggar hemma men jag tar ALLTID hem så att jag kan göra det och jag tänker nästan VARJE dag att jag ska göra det. Jag borde sätta ut dagar som jag måste plugga och att jag verkligen gör det då. Och sen att jag har fria dagar då jag bara kan lägga skolarbeten ur världen när jag kommer hem.

Jahopp, jag ska snart ut med Cindy en sväng. Det blir inte så långt idag. Jag måste plugga ;-) och har ont i magen plus att jag ska lägga över bilder på datorn eftersom mina minneskort är proppfulla. Det går inte ta ett kort till tror jag! Tänkte du på att jag har bara gjort en smilis i hela detta inlägg? Det var lite fett.. Känn kramen som jag ger Dig, nu ska jag ut!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0