snow

Skyldig!

Hejsan!

Nu har jag varit i skolan till tjugo i fyra. Sen sa en lärare till mig att gå hem. Det har aldrig hänt förr. Jag åkte till Biblioteket efter skolan och lämnade tre böcker. "Vuxenböcker" som man kan få böter på. Den glada överraskningen som jag fick var "Du är skyldig oss 54 kr". "Mhm vad roligt" tänker jag. En annan har ett lån på några hundra tusen och jag på hela 54 kr. Jag som inte vill slösa mina pengar innan Stockholm.

Vi kan få köpa en "avslutningströja" nu. Den kommer vara svart och på baksidan ska det vara tryckt det namn man väljer att ha på. Vi har haft en omröstning i skolan om vad där ska stå på framsidan. Antingen en hjärna där det stor något konstigt med jättehjärna eller en gubbe som räcker fingret också står det "Det är bara så, vissa är bättre än andra". Detta var de enda figurerna som vår rektor godkände. Undra om hon visste om det där med fuck-you-gubben? För i så fall undrar man varför hon har godkänt den...

Jag har bestämt mig för att inte ta ut en krona från kortet innan Stockholmsresan och det betyder att jag ska leva på ca 400 kr tills den 13:e juli. Så jag tror jag ska skippa den där tröjan eftersom den kostar 325 kr. Det går nämligen inte ihop med mina planer :-). Men lite synd är det. För det är ett bra exempel på saker som lockar mig :-).

Jag har varit ute med Cindy en runda. Det är ju tisdag och det är min hunddag. Vi gick inte så långt. Jag orkade inte. Men vi tog en det-får-ta-sin-tid-runda. Det är en sådan runda där Cindy får lukta hur mycket hon vill utan att jag ska jäckta henne. För om alla rundor skulle vara det-får-ta-sin-tid-runda så skulle långrunderna ta upp emot tre timmar. Men när en sådan här runda tas så hinner jag tänka mycket bättre och känner mig mycket lugnare när jag kommer hem. Jag hinner även tänka på vad jag ska skirva här. Jag tror att det är nyttigt med tänkrundor så att huvudet får rensas ordentligt!



Så här fint strålade solen idag!

Ikväll är det Eurovision song contest och Sverige behöver kvala. Det är bara Spanien, Tyskland, Frankrike, Storbritannien och vinnarlandet som inte behöver göra det. Eftersom de länderna lägger så mycket pengar på den här tävlingen. Men jag kommer hålla tummarna för oss, Sverige! Det hade varit riktigt tråkigt om vi inte får vara med och tävla i finalen!

Tack för idag!

KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0