snow

APU

Nästa vecka ska jag ut på APU, arbetsplatsläggande utbildning, eller vad det nu står för. I skolan har vi kursen "Arbetsmiljö och säkerhet". Den slår alla andra kurser i tråkighets grad. Det absolut roligaste med den är att vi ska få gå ut på praktik nu i några dagar (börjar nästa vecka). Och jag ska back to Dagis. Jag ska vara på samma avdelning som jag slutade på för 10 år sedan. Det känns lite läskigt, lite konstigt. Jag tänker på alla minnen som jag har därifrån. Jag tror att väggmålningen på Nalle Puh finns kvar och jag hade inte blivit förvånad om soffan också står där den brukar. 
 

Bilden på mig med bandage runt huvudet är ett av alla minnen. Jag och två kompisar satt och lekte under ett bord (alla stolar var på bordet). Jag kommer ihåg att vi lekte med hästar (skäms, (kanske bara Lina som fatta..)) och helt plöstligt trillar en stol ner, rakt i huvudet på mig. Det blev ett litet jack som började blöda. Fast jag verkar inte ha fått särskilt ont och mina kompisar fick agera doktorer :-). Jag tror jag gillade bandaget. Det såg ju lite fräsigt ut ;-).

Ja, dagistiden. Den känns så fruktansvärt långt borta. Men samtidigt minns jag vilken ful klänning jag hade på mig min allra sista dag. Haha. Det är verkligen roligt med minnen :-).

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0