snow

Julklappstips

HEJ!

I skolan var vi på en utställning som handlade om skam och skuld. Vad är skam, vad är skuld också hade vi lite olika värderingsövningar. Medan andra tycker att det skittråkigt med värderingsövningar så tycker jag helt tvärtom. Att få ta ställning, att få tänka och tycka till gillar jag!

Också hade jag dataprov. Min data laggade, jag fattade inte allt och hann inte med allt. Behöver jag säga mer?
Men nu lägger jag det bakom mig och ser framåt.

Ikväll ska jag på bio med Mamma och Farmor! Jag som aldrig brukar gå på bio har gjort det flera gånger nu på bara några veckor. Och snart kommer ju "New Moon" också och den får man ju bara inte missa. Men ikväll ska vi se Helena Bergströms film "Så olika". Jag har inte kollat upp vad den handlar om. Men jag hoppas att den är lika bra som hennes första "Se upp för dårarna"!

Den tolfte kommer "Baksmällan" ut på DVD! Den vill jag ha. Ett bra julklappstips? Den var riktigt rolig. Och tänk, det är snart jul. Om en månad har julkalendern börjat, vi har kanske lite snö på våra tak, det är julskyltingar och röd små tomtar i alla affärer. Det är snart jul.

Det känns väl ändå skumt? Jul lixom.. Det var ju nyss nyår. Jag tycker att vi kan börja fira jul i början av december. Julgardiner, julmusik, julgran, ja, allt. Sen vid nyår spyr jag nästan på julen. Dagen efter Annandagen vill jag inte ha mer jul. Då är jag mätt.  

Så den första december kommer det att firas jul här på bloggen! Jul, jul, strålande jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0