snow

plugghäst..

Jag har bestämt mig för att ägna den närmaste halvtimmen med att plugga till matteprovet som infinner sig imorgon. Jag har huvudvärk. Det riktigt spräng i huvudet och jag är inte ett dugg sugen på att läsa in massa grejs i mitt lilla dunkade huvud just nu. Men jag tänkte gör det lite roligare för mig.

Det här rekommenderar jag inte att göra om man vill ha en effektiv pluggtid. Men om man vill göra den lite segare men mycket roligare så kan man göra som jag: att blogga samtidigt som man pluggar. Så nu och en halv timme framöver pluggar vi tillsammans. Ok?

Då kör vi!

För det första, vad behöver man när man ska plugga matte?       

  
En (sliten) mattebok..

En jätteräknare

Jag uppdaterar om en liten stund.. häng kvar!

---------------------------------------------------------------------------------

Status just nu:

Jag är lite halvförvirrad vad som menas med index. Annars kan jag säga att jag tycker procent är det roligaste i hela matteboken :-).


En fin bild som fanns i boken

En annan sak som jag tycker är toppen, som inte alls har med matte att göra är den här:


Den gör dunder för torra läppar! Tiden går snabbt när man har roligt. Nu är det tv:en som gäller! Tack för pluggstunden!

Kommentarer
Postat av: Lina

vilket liten miniräknare ;)

2009-11-25 @ 16:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0