snow

091002

Jag läste på Malins blogg att det har gått en tredje del av den här terminen och jag trodde inte mina ögon! Herre du milde vad snabbt det har gått. Jag blir förvånad varje gång jag går utanför dörren och känner hur kall luften är. "Vad konstigt, det är ju fortfarande sommar" tänker jag. Men så kommer jag på att det är oktober, det är mitt i hösten, det är inte ett dugg konstigt att det är kallt. 

Vi eldar i spisen, jag använder vantar och halsduk, jag fryser när jag kör moppe, löven är gula och börjar falla och butikerna har inte ett sommarplagg uppe. Det är ju riktiga tecken för hösten och jag har gått obemärkt förbi.

Nu när jag har börjat på en ny skola har jag gått så mycket inför det och glömt bort omvärlden. Jag har inte alls tänkt på att hela september har gått. Den månaden passerade bara utan att egentligen visa sig över huvudtaget i mina ögon. 

Och nu har ännu en vecka gått, vjutch, så var den förbi och det är helg. Så himla, makalöst skönt måste jag säga. Få vila huvudet lite från alla prov och scheman, busstider och läxor. 

Jag var på stan efter skolan och fikade med Lina och Elina. Vi gick alla i samma klass från ettan till femman och sedan på samma skola resten av grundskolan. Vi känner varandra väldigt väl och vet var vi har varandra och det känns väldigt skönt. Sådana vänner ska man hålla nära hjärtat. 

Kommentarer
Postat av: Malin

jag känner också så med september, den månaden har knappt existerat för mig...

2009-10-02 @ 22:14:57
URL: http://wwwmalinmansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0