snow

Läxor hit och dit

Det är onsdag, för den som missat det :-).

Jag har haft prov i fysiologi och är medveten om att jag minst har svarat fel på två frågor. Det är så irriternade när man får höra efter provet de rätta svaren och sen går man (läs: jag) och irriterar sig på sig själv resten av dagaen. Det är väldigt störande, både för mig och min omgivning!



Jag sitter och smsar min träningskompis Maja och undrar om hon vill träna med mig idag. Jag får ett svar om att hon inte kan och försöker på nästa ängelholmare. Även hon svarar att hon inte kan och bådas orsak är att det har mycket läxor. Jag förstår dem och tycker det är så tråkigt att vi alla som går i skolan från 8-15 varje dag ska behöva göra massa hemuppgifter fast att vi redan har pluggat ett antal timmar redan.

Kan vi inte bara få känna oss lediga. I skolan pluggar man och jobbar effektivt och sedan när man kommer hem vill man bara känna "åå, vad skönt, nu kan jag göra vad jag vill i eftermiddag". Ett exempel är att få träna. Det är så mycket snack om hur viktigt det är att inte vara överviktig för det tar skada på kroppen. Men vi får ju knappt tid till att träna... Eftersom vi måste sätta oss ner och plugga när vi kommer hem, det är prov och inlämningar. Ibland är det ju bra med läxor som sätter press på en men det får inte bli för mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0