snow

Julmusik och volontär

Jag sitter i köket. Mamma och Pappa tar undan maten. Jag borde kanske hjälpa till. Men jag orkar inte vara duktig, jag är trött. Det är kanske Mamma och Pappa också kom jag på. Fy vad jag är egoistisk.. För att jag inte ska få dåligt samvete är det bäst att byta ämne.

Vi lyssnar på julmusik. Mamma gillar det. Men jag tycker det är lite väl tidigt. En kandilaber  stor här brevid och det är mörkt utanför. Känns lite som jul. Eller nej, inte än. Det är inte ens november. Bara några dagar in i oktober. Men när det är höst kan det lika gärna vara jul, det är mysigt.

Jag har pluggat. Var lite lättare och roligare än jag förväntat mig. Jag känner mig fortfarande glad. Ååh, det är en sådan skön känsla. Jag vill att alla ska känna sig glada. Jag vill inte att det ska finnas så mycket ondska i världen som det finns. 

Jag vill vara volontär. Resa till ett annat land och ta hand om barn som har dåliga förutsättningar för livet. Få ge dem massa kärlek och bara finnas där för dem. Det är ett av mina mål i livet. Nu vet du det.

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.



Massa kramar!

Kommentarer
Postat av: Malin

Snygg bild. Reflekterar det din inre längtan efter att bli lång eller? haha... Du, du är vacker som du är! :D

2009-10-07 @ 20:04:58
URL: http://wwwmalinmansson.blogg.se/
Postat av: Malin..... ...

Märker du att jag saknar dig? Jag har försökt att visa det. Typ genom att kommentera mycket...

2009-10-07 @ 20:10:01
URL: http://wwwmalinmansson.blogg.se/
Postat av: Lina

men annie vi har ju redan spikat upp våra volentärliv:) vi ska ju gifta oss med två rika godhjärtade män o släpa med dom o ta hand om de föräldrarlösa barnen i afrika eller sydamerika :)

2009-10-08 @ 22:44:07
Postat av: Annie

Ja just det Lina! Jag tycker det låter som en ljus framtid vi har att se fram emot.



2009-10-10 @ 15:07:52
URL: http://jagheterannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0