snow

Colon

Hejsan käraste bloggläsare!

Idag har jag varit i skolan. Knappt att jag behöver säga det fler gånger va? Jag tror det är smartare att säga till när jag inte är i skolan, annars blir det lätt tjatigt.

Vi hade prov idag i temologi, som jag tror att det heter. Det gick ganska bra, kändes det som. Fast några frågor hade jag lite problem med. Till exempel: vad heter det om man har cancer i lungorna? Då hade jag kunnat tänka att logiskt sätt borde det heta lungcancer. Cancer i lungorna lixom, klart det heter lungcancer.

Men jag tänkte att så lätt kan det bara inte vara så jag satt där och tänkte och kom fram till att det heter colon. Efter provet fick jag veta att svaret var lungcancer! Amen ååå! Och colon, vet du vad det betyder? Tarm på latin..

Haa, snacka om att jag kände mig lite snopen. Men men, jag chansade i alla fall. Bättre det än att inte skriva någonting alls. Efter provet spelade jag och några andra i klassen kort. Vi var ganska trötta så det blev mest en massa flams. Och på sista lektionen, som var engelska, fick vi en uppgift. Sen sa hon att vi fick gå hem, bara vi har gjort uppgiften tills imorgon :-).

Så, nu sitter jag här. Jag och mina colonar. Och strax ska jag sätta mig framför tven och kolla på vaddå? Jo, tv såklart ;-). Man ska inte tänka så kopmplicerat..

Många kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0