snow

Bekräftelsebehov



HEJSAN!

Jag sitter och fryser dag ut och dag in. Imorse var det två grader. Kom igen, två grader och det är inte ens oktober. Det ska vara varmt och skönt, T-shirt-och-jeans-väder. Det regnade, solen sken och det var en stor, färgstark regnbåge över himlen när jag cyklade till skolan.

Idag har jag läst på en lektion, skrivit på en annan, ätit köttbullar och groddar, pratat om livsfrågor och åkt buss. Häromdagen fick vi en upggift på naturkunskapen. Att så groddar och se om de växer bäst i solljus eller mörker. Också ska vi vattna dem varje dag och jag kom precis på att vi, min grupp har glömt att vattna!! Shit, hela mitt liv är förstört. Jag kommer vakna varje timme inatt och ha dåligt samvete över att jag glömde vattna dessa stackars små groddar..

Eller?

Om jag ska vara lite mer seriös så kan jag berätta att jag fryser.

Idag på Etiken (Etik och livsfrågor heter kursen. På tal om kebab så pratade jag om kursen Näringslära på föräldrarmötet förra veckan och skulle säga att man kunde gå en fortsättningskurs som heter Dietik och dietmatlagning men jag sa Dietik och livsfrågor istället.. ) berättade läraren om bekräftelse. Alla människor vill ha bekräftelse. Om man inte får positiv vill man ha negativ. Det viktigaste att man får bekräftelse för att man existerar. 
Så, vill du gissa, behöver du gissa, varför jag sitter här just nu och bloggar? 

Nej, jag tänkte väl det :-).  

Så, nu ska jag, kära vän, nu ska jag kila. Du får ha det så bra :-).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0