snow

GLOSOR och sånt gott

Absorb – ta till sig
advantage – fördel
belly – mage
Blend in – smälta in
Bransch – gren
clearing – glänta
cluster – klunga
dense – tät
dispute – gräl GRÄL
electrocute – döda med elektrisk ström
flunk – bli underkänd i JJAAA
headlong – huvudstupa
hike – vandring
incident – händelse
limb – lem, arm, ben
materialize – materialisera sig, ta form
meadow – äng

moan – jämrande
noticeable – märkbar JJJJJ
numb – stel, domnad AAJGGL
occur to (someone) – falla någon in, komma att tänka på KAKDLD
outing – utflykt
pebble – småsten
pound – dunka, hamra
sensible – förståndig
spot – få syn på
stampede – vild flykt, rusning
surrounded by – omgiven av
take advantage of – dra nytta av
thorn-studded – översållad med taggar
to their very bones – in i märgen
weave one’s way- kryssa sig fram

Mina glosor som jag maler in i huvudet samtidigt som jag dricker honungsvatten för att det ska mjukna i halsen. Också har jag kollat på Idol. Fast det slutade nyss. Moa var grym.

Jag kom precis att tänka på att jag går på gymnasiet och att den tanken inte har slagit mig sådär tydigt innan. Det är ju klart att jag fattar att jag går där men det känns som att jag har levt ganska länge. Hela grundskolan är ju över. Är jag så gammal? Ojdå.. Bara tre av tretton år kvar i skolan. Snart är det ju dags att pensionera sig, skaffa trasmattor och gungstol.

Jag ska sluta tänka på det här. Annars drabbas jag väl av någon ålderskris ganska snart ;-) och det hade ju inte varit roligt!

Nej, nu ska jag sminka av mig, borsta tänderna, släcka lampan, öppna fönsret och lägga mig på spikmattan (rekommenderas, man slappnar av) och sen ska jag sova lite. För att vakna upp till ännu en kall, mysig, septemberdag.

Föresten idag fyller jag 16 och ett halvt år! Så grattis lilla, stora, lagom gamla Annie :----).


Kommentarer
Postat av: Kusin vitamin

Grattis!!:--------)

2009-09-30 @ 15:26:00
Postat av: Maja

Grattis! :D

2009-09-30 @ 21:54:20
URL: http://livetenligtbackis.blogg.se/
Postat av: Malllaaan

Hm, tänkte skriva Gratis, men sen såg jag att alla andra härhade skrivit grattis så nu kan jag inte göra det. Jag måste vara orginell. ;) Så jag skriver... Kram PÅ DIG MIN VÄN!!! :D:D

2009-10-01 @ 21:00:13
URL: http://wwwmalinmansson.blogg.se/
Postat av: haha

menade grattis då alltså

2009-10-01 @ 21:00:37
URL: http://wwwmalinmansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0