snow

Satsumasskolan

Nu har jag varit iväg med min mobil. Programvaran uppgraderades och nu funkar den igen. Men alla nummer är borta :-(. Andra gången på ett år. Jäklamög som man säger i Skåne. Det är iallafall skönt att den inte behövdes skickas iväg..! Man måste ju trots allt tänka positivt.

Så nu tänkte jag släppa mobil-snacket och övergå till satsumas/clementin-prat. Det hörs väl intressant? Det är nämligen så här att jag tror banne i mig att jag kan se på en frukt om den är god eller inte. Ja, det är faktiskt sant. Idag när mamma och jag var på ica så hittade jag perfekta satsumasen. Exakt så här ska dom se ut!




Det ska inte finnas en "topp" på frukten. De ska vara lite halv mjuka och gula. Så nu vet ni. Detta kan du tänka på nästa gång du köper satsumas. Ovanligt bra tips va? ;-)

Nu ska jag se om jag kan få tag i lite nummer . . .


Kommentarer
Postat av: Beatrice

ja visst gör man :D

2010-04-01 @ 21:44:26
URL: http://passionated.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0