snow

Sophie Scholl



Dagens skoldag är avklarad! På eftermiddagen kollade vi på en film som heter Sophie Scholl. Den handlar om Andra världskriget. Sophie och hennes bror kämpade för människans rättigheter och gick emot alla tyskar. De förstod att Hitler hade många länder emot sig och skulle stupa i slutändan. Den största delen av filmen utspelade sig i förhörsalarna och fängelset. Men den var väldigt intressant och sorlig! Se den!

Vissa filmer gör att man verkligen uppskattar att man får leva. Jag gillar det. Det är viktigt att ibland bli påmind hur bra man faktiskt har det. Att gnälla över ett litet sketet prov eller att det regnar. Fan vad löjligt. Som jag sa till Lina lite regn har väl aldrig skadat.. Då påminde Lina mig om Thailand och tsunamin. Jag blev tyst. Regn har skadat. Men något krig har jag aldrig varit med om och det är omöjligt att sätta sig in i deras situation

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0