snow

Legöksspelande i Lund!

Godmorgon sköning!

Här sitter jag och kollar ut. Solen lyser och det är väl tur för alla söta påskkärringar som ska vandra land och rike runt idag.. Jag ska inte klä ut mig idag. Det har jag gjort tillräckligt för i år. I tisdags fick nämligen jag och Annie en chock när vi förstod att Josefine och Karolinas äventyr för oss var att vi skulle vara utklädda till påskkärringar. Jag hade en lång, brun kjol på mig, som inte klädde mig ett skit. Till det hade jag förkläde som Karolinas mamma hade sytt när hon var liten och en prickig blus som tillhörde Josefines mormor.. Huckde, röda kinder och fräknar fick vi också såklart..! Josse och Karro hade tänkt igenom det här med utklädningen ordentligt, märkte vi.




Sen åkte vi iväg. Vi fick bara veta att vi skulle åka tåg men vart vi skulle var än så länge en hemlis. Vi satt på tåget i en timme innan vi fick kliva av. Vi kom till Lund. Väl där fick vi veta dagens uppdrag. Vi skulle spela lergök på ett torg. Lergök är ju Ängelholms symbol. Det låter förjävligt. Jag tror inte att det spelar någon roll, för hur bra man är på detta konstiga instrument så låter det hemskt. Så enkelt är det. Och om man är dålig, då hörs det ännu värre..! Jag kan efter den här dagen konstratera att jag suger på lergök.....!!!

Jag försökte iallafall spela Feel the love generation. Vilket Josefine faktiskt kunde lista ut att jag spelade, sa hon iallafall. Hon och Karolina satt på en bänk en bit bort från mig och Annie gapskrattandes. De filmade självklart hela vårt framträdande också. Men de har fått stränga order från mig att det där videoklippet inte  ska spridas vidare. Punkt. Eller pungt.

Under vår uppspelning där på torget kom en tjej fram till oss och frågade vad vi höll på mig. Fast saken var att hon pratade inte svenska. Hon pratade engelska. Och som du vet gillar jag inte att prata engelska. Vi försökte förklara att vi spelade lergök. Men vi kom inte på något bra ord som kunde förklara lergök. Eftersom det inte finns någon översättning. Det är ju som sagt Ängelholms symbol och det heter bara lergök, inget annat. Men vi kom iallafall fram till att vi firade våra födelsedagar. Jag undrar vad hon tänkte. Hon trodde nog att det var någon konstig tradition som vi svenskar har. Haha.



Sen åkte vi vidare till Helsingborg. Vi fick nya uppdrag men bönade och bad att få slippa dessa. Vilket vi också fick..!



Sen åkte vi hem till Josse där vi lagade tacos och åt världens finaste tårta. Också kollade vi på en tecknad film!! Ja, hör och häpna, jag, Annie Karlsson kollade på en tecknad film. Den hette Anastasia och var helt ok. Eller okej, det var ganska bra. Men inte mer. RIKTIGA FILMER ÄR BÄST! Så där ja, det var min tisdag.




Hoppas du har det bra. Nu ska jag och mitt röda hår (va fan, det skulle ju bli blont???) gör något lugnt. Jag behöver coola ner lite efter tre hektiska dagar..! Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag vill se hur itt hår blev!!! :D :O!!! ?

2010-04-01 @ 17:01:00
URL: http://wwwmalinmansson.blogg.se/
Postat av: Annie

JAG VILL OCKSÅ SE HUR HÅRET BLEV!!:O :D:D

2010-04-02 @ 10:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0