snow

Lucia

Glad lucia käraste läsare! Har du varit på något luciafirande idag? Jag brukar tycka lucia är en riktigt mysig tradition. Ljus, piano, julstämning och fina sånger. Men på årets luciafirande var det no lucia-feeling över huvudtaget! Vi satt i en ljus matsal med inte ett enda levande ljus. Jag saknade min gamla skola för en stund. Där hade vi en stor flygel, massa tända kandilabrar och ett fint luciatåg! Jaja, nästa år hoppas jag skolan satsar lite mer på mysstämningen! Vilken är den bästa luciasången då? Jag röstar på Så Mörk Är Natten I Midvintertid.


A hjärtar M

Men det är faktiskt inte bara lucia idag. Nej för idag är det ingen vanlig dag. För idag är det Marcus födelsedag! Han ska få en extra god puss av mig! Men nu, nu ska jag vara barnvakt till mina busfrö till grannar! Glad måndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0