snow

Släpp kraven

Det är jul! Alla har massa krav över den här helgen. Alla ska vara på tipp-topp-glatt-humör. Alla hem ska vara pyntade och nystädade. Alla julklappar ska vara perfekt inslagna och innehållet ska vara det ultimata. All julmat ska vara i världsklass (julmat är ändå aldrig gott, optimistiska Annie här ja). Julgodiset ska vara fint och sött. Alla ska ha en obarrande och glänsande julgranen. Krav, krav, krav! Inte för att jag är mamma i familjen och känner av detta särskilt mycket men om man tänker efter så är det faktiskt så här.



Jag känner mig inte alls på humör idag. Tyvärr får jag säga. För jag skulle gärna vilja vara det. Men jag låter mig själv få må så här idag. Jag bäddade ner mig innan under en tjock filt och kollade på den supergulliga filmen Ps: I Love You. Ikväll ska jag bara umgås med familjen. Vi ska äta god mat (inte julmat) och kolla på Bingolotto! Det har blivit som en liten tradition det där med att ha några lottor och spela. Rätt mysigt tycker jag. Släpp nu alla krav Bloggis och ha en riktigt mysig jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0