snow

Åbo med Maja

Jag drömmer lite nu för tiden. Jag tyckte jag var så dålig på det ett tag. Eller jag kom inte ihåg, rättare sagt. Nattens dröm var jättelustig och det läskiga är att allt hände lixom igår. Även om drömmen blir ganska knasig jämfört med verkligheten.

Igår vad jag ju hos Maja på kvällen. Vi kollade på när Johan Glans blir blåst i "Blåsningen". I den här blåsningen kommer en säljare fram till Johan och pratar massa. Också nämner han att man kan få en kryssning till Åbo om man köper det han säljer.

Sen när jag skulle cykla hem frågade jag om Maja kunde följa mig en bit. Jag tyckte själv jag var feg som inte ville cykla under tunnlen själv. Men jag hade lixom på känn att något hemskt skulle inträffa (som tur gjorde det inte det).

Det jag ska komma fram till är att drömmen var att jag Maja åkte till Åbo. Vi åkte dit med en jätteläskig finlandsfärja. Det var mörkt och hela stämningen i båten var obehaglig. Det var bara vi som skulle av på Åbo och när vi gått av båten och den åkt vidare så ser vi att bryggan är sönder. Så vi kunde inte komma iland. Jag var skitskraj.. Medan Maja var lugnet själv.



Min fjuttiga dröm som kändes så verklig!

Kommentarer
Postat av: Maja

Haha ojdå, nästan lite läskigt att du fick med en hel del av verkligheten där ;-) Tycker allt vi får åka till Åbo nån gång!

2010-02-24 @ 21:42:39
URL: http://livetenligtbackis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0