snow

Kalorier hit och dit



Här sitter jag just nu. Jag försöker blogga samtidigt som jag försöker förstå livsmedelsverkets hemsida (där av min min, hahe). Varför jag nu nödvändigtvis måste förstå mig på den här hemsidan är för att imorgon börjar ett litet projekt som jag har i skolan. Vi ska under en vecka väga all mat vi äter. Plus att vi ska räkna ut (med hjälp av livsmedelsverkets hemsida) hur mycket kalorier maten innehåller.

Det ska bli väldigt roligt att se hur en vecka i matväg ser ut. Samtidigt ska vi föra en "aktivitetsdagbok" där vi har en annan hemsida till hjälp för att räkna ut hur mycket kalorier vi förbränner när vi tränar en viss sport.. Nästa onsdag ska vi se balansen mellan vårt energiintag och vår energiförbrukning...! ´

Så nu och en vecka framåt kommer mat vara ett stort samtalsämne här på bloggen. En sak som är säker är att jag kommer njuta som tusan efter den här veckan att inte behöva väga allt som jag stoppar i mig.

Fortsättning följer..


Kommentarer
Postat av: Kusin vitamin

Det första jag tänkte på när jag såg bilden var att du var söt idag!:D Sen att ni har en ny tavla bakom dig!:) Snygggg!:D

Ha det bäst Annie! Pussssssssssss

2010-02-09 @ 19:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0