snow

Abort

Imorgon i skolan ska vi argumentera om abort. Jag ska vara emot och just nu sitter jag och söker på Internet om bra argument. Det finns många forum man kan läsa och jag tycker det är mycket intressant att se hur andra människor tänker.

Den ena tycker att en tjej som blivit våldtagen inte ska behöva bli påverkad av killen som våldtagit henne hela livet. Medan en annan tycker att ett foster är något som kommer bli en människa. Någon tycker att ett oönskat barn inte ska behöva leva. Medan en annan tycker att varje barn är skapad av Guds kärlek och har kommit till Jorden av ett syfte.

Ja, det här är inte lätt att ta ställning till. För eller emot? Emot eller för?


Så här kan ett litet "oönskat barn" se ut när den kommer till världen. Inget hjärtslag, ingen andning, livlös, död!  

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Härligt! :)

Jodå det är bara bra med mig. Triv du på valhal? För du går väl i maddes klass? :P

2010-01-26 @ 19:05:13
URL: http://passionated.blogg.se/
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt.

lycka till är ju inte lätt uppgift har fått

2010-01-27 @ 12:48:14
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0