snow

Tjejmiddag

Jag hade skrivit klart ett inlägg precis innan jag tog mössan på huvudet och stack ut i kylan för att ta mig till My. Men precis när jag skulle publicera det så la internet av. Suck.

Men nu ska vi se här, vad var det jag skrev om..? Just ja, nu minns jag. Sist jag var hemma hos My var i somras. En kväll i juni (när sommaren var som bäst och jag dansade med morfar som jag gillar allra mest, na na. Den låten är så fin). Det var några dagar innan skolavslutningen. Det var en ovanligt trevlig kväll då åkrarna grönska. Vi var ute i våra tunna sommarjackor och klättrade på höbalar.

Men den här kalla, riktigt kalla januarikvällen var det inte på tal om några höbalar och sommarjackor. Det var mulning (jag höll på att spy av all snö som jag fick in i munnen), snöbollskrig och sällskapsspel inomhus i värmen. Men jag måste nog säga att den här kvällen var minst lika ovanligt trevlig som den i somras.

Det är väl en härlig känsla när man varit på tjejmiddag, fest, killmiddag, tantmiddag (eller vad det nu var för något som man var på)och sen kommer hem med ännu mer energi än vad man hade när man gick utanför dörren några timmar tidigare?



Jag har lärt mig några saker ikväll

Ett. Man ska inte ha öppen mun när någon kastar en snöboll på en.
Två. Knuffa inte någon "lite lätt" när det är halt ute. Det kan sluta med ett riktigt högt (Malin är lång) fall i backen (förlåt Flun). 
Tre. Skratta inte för mycket. Olyckor kan ske..

Nu hade jag tänkt gå och lägga mig med ett leende på läpparna! Hoppas Du vaknar upp till en riktigt härlig lördag!

Kommentarer
Postat av: Maja

tack själv Annie, vi måste göra många fler sånna kvällar ;D kram

2010-01-09 @ 10:45:29
Postat av: Malin

Haha! Skratta inte olyckor kan ske? Vad var det? haha...

Sv: Jag kommer ihåg den morgonen! Det var jätte mysigt att gå ut och köpa juice. Jag kände mig verkligen som en stockholmare! ;)

2010-01-09 @ 12:54:25
URL: http://wwwmalinmansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0