snow

Glasstips

     

Nu när jag jobbar i en glassfabrik tycker jag att jag nästan är skydlig att komma med goda glasstips. Eller vad säger du? Och jag har ett väldigt, väldigt smarrigt tips på G.. Igår satt jag och gjorde blåbärsglass. Eller det var vad jag trodde att det var. Jag kom på världens bästa idé när jag såg den blå/lila glassen. Jo men visst. Violglass borde man börja tillverka, tänkte jag. Sen när jag hade tänkt på det i en halvtimme och jag var klar med blåbärsglassen så såg jag att det inte alls var blåbärsglass utan att det var violglass. Så jag var tyvärr inte först med den ideén. Varje gång man avslutar en glassmaskin rinner det ut massa glass från ett rör. All denna glass slängs.. Sorgligt men sant. Jag var lite busig och smakade lite och det var himmelskt! Asså jag tror aldrig jag har ätit något liknande i glassväg. Så vännen, ät violglass eller violsås till vanlijglass. Och köp den på Engelholmsglass. Annars finns det inga garantier att den smakar makalöst gott!

  


Kommentarer
Postat av: Lina

haha duktig flicka ;)

2010-07-16 @ 00:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0