snow

Häng med på bakning

Tjo! Här står det härligt till. Det gör det ju för det mesta på fredagarna. Fredagar är bara bäst. Hela helgen ligger framför ens fötter och man har en speciell känsla i kroppen. Skolans känns aldrig tung heller på just fredagar. Idag gick jag från 9.40 till 11.30! Ooh, så gött!

Fast imorse tänkte jag helt fel. Jag trodde bussen gick kvart över nio så jag planerade att gå ut med Cindy klockan nio. Men kvart i kommer jag på att bussen inte alls går kvart över och så helt plötsligt fick jag bråttom. Det fick bli en kombination av att rasta Cindy och borsta tänderna på en och samma gång. Men helt ok för mig! Allt löste sig och jag hann med bussen. Frid och fröjd alltså!

Nu tänkte jag att du skulle få hänga med mig på kladdkakasbakning! Det låter väl bra? Eller snarare gott kanske!


Först läser man receptet. Men när jag tog bilden kom jag på att mitt recept är en smula hemligt så det här foto får duga.

Sen tar man fram alla ingredienser.. Jag pratar precis som att inte du vet om hur man gör... haha. Förlåt!

Sen kan mjölet hamna lite var som..

Nu ska den in i ugnen

20 minuter senare

Till sist kan man strö över lite florsocker. Jag klippte ut ett hjärta och hällde sen på sockret. Den blir ju lite roligare då!

Nu ska jag åka iväg till musikskolan och bjuda min ensambell, som det så tjusigt heter, på denna förhoppningsvis goda kladdkaka!

Önskar dig en trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0