snow

Historian om poolen

Godkväll min fina läsare!



Dagen har gått i fullrulle! Den började med Medicinsk Grundkurs imorse och sen skolkade jag från svenskan. Shit, det var inte likt mig. Men vad gör man inte för laget (läs: killerkomiteén)? Så från kl 10 har vi fixat med Killerfinalen. Bilder kommer när Annie har laddat upp dom på Facebook. Haha.

Som jag sa igår har jag inte haft många fingrar med i spelet. Men idag hjälpte jag till med att bygga hinderbanan. Vi skulle ha en (barn)pool fylld med vatten. Eftersom skolan inte har någon vattenslang så fick vi fylla hinkar med vatten från en dusch inne på skolan för att fylla poolen. Efter ett x antal hinkar hällde vi en hel (!) flaska diskmedel i för att det skulle få en skummig effekt. För att bubblorna skulle komma så plaskade vi med en pinne i vattnet. (En sån man har till plockepinn. Alltså är der spettsig).

När allting var fixat med poolen så råkar en som plaskade med pinnen ta sönder poolen och vattnet började forsa ut! Haha. Shit, jag skrattade så jag fick ont i magen. Tillslut löste sig ändå allt tack och lov och finalen kunde gå av staplen. Haha. ja, förutom den missen så blev allt bra och mitt offer vann hela skiten! Ooh, han ska vara glad att jag var lat.



Just nu är Farmor och Farfar hos oss. Jag och farmor har varit ute och gått med Cindy. Vi gick till havet och det var heeelt makalöst. Spegelblankt, solnedgång, blå himmel, vindstilla och en helt underbar doft av vår! Ååh, shit. Synd att jag inte tog med mig kameran. Fast att fånga havet och allt runt omkring är fullkomligt omöjligt och inte är det lätt att beskriva det heller. Nej, man måste helt enkelt se det med egna ögon!

Nu ska jag förbereda inför paddlingen imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0