snow

Bättre planering tack



Jag gillar Helig Måndag! Jag, Malin och Lina får snacka av oss. Men alltså, vad hände med den här fina traditionen? Den har inte blivit av många gånger den här terminen. Vet du vad det beror på? Jo, men serru, det är så här att mina NV-nördar till kompisar ser inte klart längre. De bli ju dränkta i läxor, inlämningar, redovisningar och prov. Jag menar inte att lärarna är osmarta. Men pratar de överhuvudtaget med varandra? Vet Eva-Lotta och Margareta om att de satt vars ett stort prov, samma dag, lektionerna efter varandra? Jag tycker det ska pratas mer om planering och logik på lärarnas personalkonfirencer. Vissa veckor har jag ingenting att göra. Inga läxor, inget extra. Men sen kommer helvetetsveckan då precis ALLT kommer. Precis som att jag ska ta igen min lediga tid.. Ibland känner jag att läraryrket ropar på mig! Eller är det kanske lika bra att satsa på rektors-rollen direkt?


Kommentarer
Postat av: Malin

Kidnappa mig så drar vi till MAllorca!

2010-11-16 @ 21:38:55
URL: http://wwwmalinmansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0