snow

Pluggar järnet


Bild: Ikea

Jag gör ett försök att lära mig all fakta om frihetstiden, ideologierna och helt den tjottabalejsan. Så länge får du höra min dikt som jag skrev idag på svenskan. Mallen var att vi skulle börja de fyra första meningarna med "jag vill" och att den sista meningen skulle starta med "men". Så här blev min..

Jag vill att jorden ska vara platt.
Jag vill att jultomten ska byta ut gröten mot kladdkaka.
Jag vill att världen ska sluta bombas.
Jag vill tåla röda äpplen.
Men jag vet att verkligheten inte är som jag vill.

Säg nu Bloggis, ska jag bli rektor eller ska jag helt enkelt satsa på att bli poet istället? Är verkligen förvirrad i frågan "vad jag ska bli när jag blir stor". Så hjälp till nu!

Kommentarer
Postat av: Kusin vitamin

Jag tycker att du ska jobba på ett spa ställe eller så ska du bli dagisfröken :D Du passa i det!

2010-11-17 @ 17:01:50
URL: http://baraebbis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0