snow

Målet med min träning

Något som jag verkligen brinner för är det här med hälsa - att må bra både fysiskt och mentalt. Och jag gillar att ni är lika taggade som jag med att trycka ner gasen - i botten nu! Annars kommer ju jag känna mig mobbad där på stranden. Haha. Men jag kickade, som sagt, igång träningsperioden med döjobbig intervallträning. Men jag gillar intervaller. Man blir svintrött - verkligen - men man återhämtar sig otroligt snabbt och sedan känner man sig pigg och glad hela dagen - vilket är precis vad jag vill få ut av min träning. Dock var kosten inte fullt lika hälsosam idag. Fick ett påskägg igår av Rybak och kunde liksom inte förmå mig att äta upp - allt - idag. Nu är det dock en strikt diet som gäller. Morötter till frukost, ägg och kött till lunch och något lätt till kvällsmat. ELLER INTE. Ofta man hade pallat att äta det?!



Jag tror att det bästa resultatet får man om man tränar sånt man tycker är roligt och äter hyffsat nyttigt. För att äta sten och dricka vatten är inget som kommer fungera långsiktigt. Och vad är målet egentligen? Är det att man får må hur förjävligt som helst på vägen - bara man får den där grymma konditionen? Eller är det att man ska må bra hela vägen? Jag tror på det sista! Man ska må bra från "dag 1"! Och föresten, ofta Rybak har gett mig den fina påskharen! Det är ju liksom Marcus som är min Rybak. Men en mycket bättre och finare sådan. Rybak är ju SÅ 2009! Det är nya tider nu! - och jag gillar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0