snow

Välkommen till min bakblogg!



Jag fick för mig att baka för någon timme sen.
Jag tänkte att jag skulle testa något nytt och inte köra på dem säkra korten chokladbollar och kladdkaka. Så jag tog fram min nya bakbok och hittade receptet till kärleksmums. På med förklädet och sen var jag igång! Detta behöver man.



Och sen satte jag igång! Och det gick riktigt bra. Fram tills att jag skräckslaget såg i receptet att till glasyren behöver man KAFFE, KAFFE, KAAAAAFFE! Jag har aldrig bryggt kaffe i hela mitt liv! Så det var bara till att googla det. Första utmaningen avklarad. Blanda ägg och socker. I med alla torrvaror. Sen gräddades kakan i ugnen och jag blandade ihop glasyren - men en rejäl dos för mycket kaffe! När kakan stått i ugnen en kvart tog jag ut den och hällde på glasyren. Sedan strödde jag på kokos. Det gjorde jag innan glasyren hade stelnat. Det var inte så bra gjort! Den kritvita kokosen smällte in i glasyren och blev brun/beige. Hela kakan ser otroligt oattraktiv ut. Smaken var väl också sådär. Det är liksom glasyr överallt! Jaha, jaja. Jag försökte iallafall. Jag testade något nytt. Friskt vågat, hälften vunnet - som man säger!


MMMM, vad god den ser ut! MMMMM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0