snow

Mobildag!



Idag är det kolla-på-mobil-dag. Jag tror nämligen jag ska ta och skaffa mig en ny mobil. Men telefondjunglen är stor! Iphone, Samsung, HTC, Nokia, Sony Ericsson. Om du har någon mobil att tipsa om får du gärna dela med dig. För vägledning är något jag verkligen behöver just nu. Det hade ju bara varit så mycket lättare om det fanns en telefon.

När jag köpt mobil får jag nog ta och döpa den också. För det verkar bli allt vanligare att göra det nu för tiden. Jag känner hur omodern jag är. Min heter ju liksom inget..

Lina: Gissa Annie, gissa vad min telefon heter?
Jag: Men det finns ju hur många namn som helst!
Lina: Det börjar på A! GISSA!
Jag: Eeee... Arnold kanske..
Lina: Jaaa, jaaa! Rätt! Visst ser man på honom att han heter det? Han är döpt efter Arnold Schwartzneger.

Karolina
tilltalde sin telefon häromdagen med "han".
Jag: Hur kan du vara så säker på att det är en han och inte en hon?
Karolina: Amen Annie, det är en han.
Jag: Vad heter han då?
Karolina: Sony.
Jag: Varför Sony?
Karolina: Han heter Sony Ericsson, såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0