snow

Äckligt!

Ööörk, jag mår riktigt illa när jag tänker på allt tragiskt som hänt Norge. Och idag mår jag ännu mer illa när jag läser i tidningen att han kan få 21 års fängelse. Är inte det sjukt? Han har dödat 90 personer och han får inte ens livstid? Fy fan. Och straffa med döden, ja det går väl inte här i Norden, men det tycker jag är bra. För det är alldeles för milt. Han kan gott lida.

Och sen ser jag massa bilder i tidingen hur HIF- och MFF-fans slåss. Snälla? Varför? Det är redan kaos och då ska man börja tjaffsa om en fotbollsmatch. Jag förstår mig inte på fotboll och jag kanske inte förstår storheten i det hela men det spelar ingen roll. Att bete sig som idioter är bara patetiskt.

Upprört inlägg men jag behövde få sagt det här. Är riktigt illa till mods över allt som har hänt.

Det regnar här. Det har det gjort nu i tre veckor. Och min förkylning och jag firar tretusen år idag. Men jag vet, inget att klaga på. Jag kan vara grisförkyld och det får gärna regna. Bara Anders äckelgubben får jättehårt straff.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0