snow

Hysterin om solbränna



Jag brände mig svart igår.
AJ, min mage! Så idag ska jag hålla mig i skuggan. Men jag tycker det är väldigt skönt med skugga en dag som den här när det är 26 grader! Sola gör man (eller iallafall jag) mest för att bli brun. Om jag inte hade fått färg hade jag hellre legat i skuggan. 

Det är mycket det här med solbränna nu när det börjar bli sommar. Det blir lätt väldigt hajpat vilket är ganska jobbigt, att man måste vara brun. Men att sträva efter att vara en riktig pepparkaka tycker jag bara är sjukt. När jag är 60 vill inte jag vara rynkig och mörk, mörk brun och ha en rosslig hosta (ja, i mitt huvud röker alla som är överdrivet bruna) och bli kallad för Rockmormor. No no. Jag tycker den här fräschheten som en lagom solbränna ger är finast!

Kommentarer
Postat av: Alle

I mitt huvud är det också så att alla som är riktigt mörka som en pepparkaka röker. Hihi! Jag som trodde det bara var jag som tänkte så, men så är det ju inte! :)

2011-06-05 @ 21:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0