snow

Slår ett slag för cykeln



Min värsta ovän är min äckliga cykel.
Förra våren fick jag punka på den hela 7 gånger på bara några månader. (Eller var det i år kanske? Dåligt minne..) Konstruktionen på denna cykeln är otroligt knepig. Sadlen är vinklat uppåt och man trampar neråt (i vanliga fall trampar man ju bakåt, så att man kommer framåt. Istället kommer inte jag någon vart) Jag får alltid höra att jag cyklar sakta och har dålig kondition eftersom jag blir trött direkt. Men sen när en annan testar cykla så förstår den..



Men bortsett från den dumma hojen så älskar jag cyklar. Alltså fatta vilken bra grej det är! Det är miljövänligt, man får motion, det går snabbt att ta sig fram och sen är själva känslan när man har medvind och får lukta på sommarsverige rätt oslagbar. Att åka moppe, motorcykel eller cabbe är inte alls samma sak. Nej, den som har kommit på cykeln kan gott och väl klappa sig på axeln. Och jag har bytt cykel. Jag har en gammal Greta nu som funkar hur bra som helst!



Bilderna: Ebba
Fotograf: Vingliga jag, på cykel.

Kommentarer
Postat av: Kusin vitamin

hihihi härliga bilder! :)

2011-06-17 @ 11:49:49
URL: http://baraebbis.blogg.se/
Postat av: Anonym

hihihi härliga bilder! :)

2011-06-17 @ 11:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0